
Egyre több település vásárol saját költségvetésből traffiboxot. Ennek két fajtája van: a kamu traffipax, amely a sebesség függvényében csak mosolygós vagy szomorú jelet mutat az autósoknak és a valódi, amely be van kötve a rendőrséghez. Utóbbi majdnem 20 millió forintba kerül, így a legtöbb település csak riogatásra használja az 1-2 milliós kamu traffipaxokat. Most a 10-es út melletti települések, Lábatlan és Nyergesújfalu önkormányzatai döntöttek traffiboxok telepítése mellett.
Nem várnak tovább a települések, elegük van a gyorshajtókból. Nyergesújfalun és Lábatlanon is telepítik a traffipax készülékeket. A 10-es főút menti településeket is elérte a traffipax-telepítési láz, mert Nyergesújfalun és Lábatlanon is rendszeresek a gyorshajtók a főúton.
Teller Péter lábatlani polgármester közösségi oldalán közölte: Hamarosan fix sebességmérő kamerák lehetnek a 10-es főúton. A városvezető azt is közölte, hol lesznek tarffipaxok: az iskola és az óvoda előtti szakaszokon. Mint emlékeztetett: a képviselő-testület márciusban tárgyalt a fix sebességmérő kamerák telepítéséről, jelenleg az árajánlatok bekérése zajlik. Ha minden a terv szerint halad, az áprilisi ülésen végleges döntés születhet, és megindulhat egy vagy két berendezés telepítése. Arról nem írt a városvezető, hogy a drágább, vagy az olcsóbb, csak riogatásra alkalmas traffipaxot vásárolja-e meg a település.
Nyergesújfalun is megelégelték a száguldozó sofőröket, akik a városon belüli 40-es sebességkorlátozó táblát hagyják figyelmen kívül. Mihelik Magdolna polgármester felidézte: több drámai esemény, így halálos baleset történt a 10-es út helyi szakaszán – írja a kemma.hu.
Az utóbbi néhány évben is több ingatlannak csapódás, kerékpárúton és kertben landolás volt, ezeket a sebesség helytelen megválasztása okozta. Az éjjel száguldozó sofőrök gyakran a járdaszigeteken, útszűkületeken akadtak fent. Nyergesújfalu is a traffipaxok újabb telepítése mellett tette le a voksát: a 2022-ben telepített traffibox mellé most négy újabb, 0-24 órás, oszlopra telepítendő mérő beszerzéséről döntött a képviselő-testület. Ezeknek java a 10-es útra kerül, illetve a leendő szupermarket közelébe is tesznek majd egyet.
A 10-es főút az ország egyik legforgalmasabb főútja, amely keresztülszeli a Duna-menti településeket. Emellett a teherforgalom is jelentős az útvonalon, ami tovább nehezíti a közlekedést. A térségben élők az M100-as megépítésétől várják a megoldást, amely összeköti az ipari térségeket az M1-es autópályával. Ezt Orbán Viktor már 10 éve megígérte, de azóta csak annyi történt, hogy Lázár János, az Orbán-kormány minisztere lefújta az építkezést, vagyis nem történt semmi.
Magyarországon a települések általában kétféle traffibox közül választanak. Van az 1-2 millióba kerülő kamu-traffi, amely mosolygó vagy szomorú jelet mutat az autósoknak, attól függően, hogy milyen sebességgel mennek. A jómódú települések inkább a 20 millióba kerülő, rendőrséghez bekötött, valódi sebességmérőket használják. Ezek tényleg bírságolnak. Néhány településen ilyen dobozból állítottak fel többet, de mindig csak az egyikben van mérőműszer, azt azonban nem tudják az autósok, hogy éppen melyikben, így biztosan mindenhol betartják a sebességhatárt.
-írja a kékvillogó