Nincs több haladék, betiltják az egészségtelen ételek reklámozását az Egyesült Királyságban

KÜLFÖLD
Fotó: Norhtfoto

Nincs több haladék, most már tényleg betiltják az egészségtelen ételek reklámozását az Egyesült Királyságban. Az internetről hamarosan teljesen eltűnnek ezek a reklámok, a tévében pedig csak este 9 óra után jelenhetnek meg. A tilalom a még befolyásolható gyerekek védelmében kerül bevezetésre.

A terv már nem új, a konzervatív kabinet először 2021-ben jelentette be, de kétszer is elhalasztották. Ezúttal viszont nincs több haladék, 2025 októberében tényleg életbe lép az egészségtelen élelmiszerek tévés reklámjainak este 9 óra előtti tilalma, amely együtt jár majd ezen ételek fizetett online reklámozásának teljes betiltásával – írja a Sky News.

Küzdenek a gyermekkori elhízás ellen

Andrew Gwynne egészségügyi miniszter szerint az új szabályokkal teljesítik a választási ígéretüket, a határidőt pedig úgy határozták meg, hogy „egyértelmű legyen” a vállalkozások számára.

„Ezek a korlátozások segítenek megvédeni a gyermekeket attól, hogy kevésbé egészséges ételek és italok reklámozásának legyenek kitéve, ami bizonyítottan befolyásolja táplálkozási preferenciáikat már fiatal koruktól kezdve” – indokolta a döntést.

Korábban Boris Johnson miniszterelnök is elkötelezte magát az egészségtelen ételek reklámozásának betiltása mellett, de a tervet kétszer is elhalasztották, miután a konzervatív kabinet az országot sújtó megélhetési válság miatt felül akarta vizsgálni a korlátozások fogyasztókra és vállalkozásokra gyakorolt hatását.

Minden ötödik gyermek túlsúlyos

Emlékeztettek, hogy Angliában minden ötödik gyermek túlsúlyos vagy elhízott, mire elkezdi az általános iskolát, és ez az arány több mint egyharmadára emelkedik, mire elhagyják az iskolát.

Egy tavalyi felmérés szerint 10 felnőttből nyolc támogatja az egészségtelen élelmiszerek televíziós és online reklámozásának betiltását a gyermekek számára.

A Brit Szív Alapítvány azt szeretné, ha a kormány tovább menne, és a tilalmat kiterjesztené olyan dolgokra is, mint az óriásplakátok, a rádióreklámok és a sportszponzoráció, egy olyan intézkedéscsomaggal együtt, mint a só- és cukoradó.

Ezek nem szerepelnek a munkáspártiak terveiben, bár a kiáltványban vállalták, hogy betiltják az energiaitalok 16 éven aluliaknak történő árusítását.

Forrás: blikk

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük