
Egy repülési szakértő úgy véli, hogy az Air India AI171-es járatának másodpilótája hibázott hatalmasat, és vitt a halálba több száz embert. A repülő, mint a kikerült videón is látszik, szó szerint elveszítette a lendületét, és még 200 méteren sem volt, amikor lakott területre zuhanva tűzgolyóvá vált.
- Az Air India AI171-es járat tragikus szerencsétlenségében több mint 290 ember életét vesztette.
- Egy szakértő feltételezi, hogy a másodpilóta hibája miatt a fékszárnyak működhettek helytelenül.
- Ez a működési hiba a repülőgép sebességének és magasságának gyors csökkenéséhez vezethetett.
Az egész világot megrázta az Air India AI171-es járatának tragédiája. Mint megírtuk, több mint 290 ember halálát okozta, hogy a felszállás után 32 másodperccel a földbe csapódó gép lakott területen zuhant le és égett ki.
Madas László utasszállító pilóta és igazságügyi szakértő korábban azt mondta lapunknak, több dolog okozhatta a tragédiát, például felgyűlt szennyeződés miatt leállhat mindkét hajtómű, lehetett teljesítményszámolási hiba, ami emberi okokra vezethető vissza.

A Daily Mail most a kereskedelmi pilótát és youtubert, Steeeve kapitányt idézi. A tapasztalt pilóta – többek közt – szerencsétlenségek körülményeit elemzi. Természetesen megvan a maga teóriája az indai gép katasztrófájáról is és a véleménye vérfagyasztó.
Steeeve azt mondja, szerinte egy rendkívül egyszerű hiba történt a pilótafülkében, amikor a másodpilótát arra kérték, hogy húzza be a futóművet.
„Szerintem ez történt, de, ismétlem, emberek, ez csak az én véleményem! Szóval szerintem a pilóta azt mondta a másodpilótának, hogy húzza be a futóművet. És azt hiszem, hogy a másodpilóta a fékszárny fogantyúját ragadta meg, azt húzta meg a futómű helyett. Ha ez történt, az sok mindent megmagyaráz, amiért a repülőgép leállt” – indokolta feltételezését a pilóta.
Videó: https://youtu.be/z7EZkungFEE?si=HckhfGuSgMEh0QaN
Steeeve hozzátette: a felhúzott fékszárnyak miatt a repülőgép gyorsan veszített volna sebességéből és magasságából, amit a pilótának lehetetlen korrigálnia. Elméletét azzal magyarázta, hogy a 787-es szárnyai normális esetben meghajlanak felszállás közben, amikor a felhajtóerő a levegőbe emeli.
Az Air India gépén azonban úgy tűnik, hogy nem mutatkozik ilyen görbülés, ami erősíti a feltételezést a fatális véletlenről.
A repülőkatasztrófát egyetlen ember élte túl, aki a rendőrség szerint a vészkijáraton tudott kimenekülni. A repülő a lakott területre zuhanva tűzgolyóvá változott, a tűz azért lehetett olyan nagy és pusztító, mert az Angliába induló gép tele volt tankolva kerozinnal.
Forrás: blikk.hu