Blikk: Vérfagyasztó elmélettel állt elő a tapasztalt pilóta: Tényleg emiatt kellett meghalnia 290 embernek az Air India katasztrófájában:

BŰNÜGY Hírek itt és most KÖZLEKEDÉS
Kép forrás: blikk.hu/ Az indiai gép katasztrófája minden idők legsúlyosabb légi balesete – és lehet, hogy egy banális emberi hiba okozta / Fotó: Profimedia

Egy repülési szakértő úgy véli, hogy az Air India AI171-es járatának másodpilótája hibázott hatalmasat, és vitt a halálba több száz embert. A repülő, mint a kikerült videón is látszik, szó szerint elveszítette a lendületét, és még 200 méteren sem volt, amikor lakott területre zuhanva tűzgolyóvá vált.

  • Az Air India AI171-es járat tragikus szerencsétlenségében több mint 290 ember életét vesztette.
  • Egy szakértő feltételezi, hogy a másodpilóta hibája miatt a fékszárnyak működhettek helytelenül.
  • Ez a működési hiba a repülőgép sebességének és magasságának gyors csökkenéséhez vezethetett.

Az egész világot megrázta az Air India AI171-es járatának tragédiája. Mint megírtuk, több mint 290 ember halálát okozta, hogy a felszállás után 32 másodperccel a földbe csapódó gép lakott területen zuhant le és égett ki.

Madas László utasszállító pilóta és igazságügyi szakértő korábban azt mondta lapunknak, több dolog okozhatta a tragédiát, például felgyűlt szennyeződés miatt leállhat mindkét hajtómű, lehetett teljesítményszámolási hiba, ami emberi okokra vezethető vissza.

Kép forrás : blikk.hu/ Steeeve kapitány a repülők tudora, most a szörnyű katasztrófáról állt elő egy vérfagyasztó elmélettel / Fotó: Youtube

A Daily Mail most a kereskedelmi pilótát és youtubert, Steeeve kapitányt idézi. A tapasztalt pilóta – többek közt – szerencsétlenségek körülményeit elemzi. Természetesen megvan a maga teóriája az indai gép katasztrófájáról is és a véleménye vérfagyasztó.

Steeeve azt mondja, szerinte egy rendkívül egyszerű hiba történt a pilótafülkében, amikor a másodpilótát arra kérték, hogy húzza be a futóművet.

„Szerintem ez történt, de, ismétlem, emberek, ez csak az én véleményem! Szóval szerintem a pilóta azt mondta a másodpilótának, hogy húzza be a futóművet. És azt hiszem, hogy a másodpilóta a fékszárny fogantyúját ragadta meg, azt húzta meg a futómű helyett. Ha ez történt, az sok mindent megmagyaráz, amiért a repülőgép leállt” – indokolta feltételezését a pilóta.

Videó: https://youtu.be/z7EZkungFEE?si=HckhfGuSgMEh0QaN

Steeeve hozzátette: a felhúzott fékszárnyak miatt a repülőgép gyorsan veszített volna sebességéből és magasságából, amit a pilótának lehetetlen korrigálnia. Elméletét azzal magyarázta, hogy a 787-es szárnyai normális esetben meghajlanak felszállás közben, amikor a felhajtóerő a levegőbe emeli.

Az Air India gépén azonban úgy tűnik, hogy nem mutatkozik ilyen görbülés, ami erősíti a feltételezést a fatális véletlenről.

A repülőkatasztrófát egyetlen ember élte túl, aki a rendőrség szerint a vészkijáraton tudott kimenekülni. A repülő a lakott területre zuhanva tűzgolyóvá változott, a tűz azért lehetett olyan nagy és pusztító, mert az Angliába induló gép tele volt tankolva kerozinnal.

Forrás: blikk.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük