
A kapitány állíthatta le a júniusban lezuhant Air India repülőgép mindkét hajtóművének üzemanyag-ellátását. A Wall Street Journal (WSJ) forrásai szerint beazonosítható, hogy az első tiszt kérdezte meg kollégáját, miért állította le az üzemanyag-ellátást.
A WSJ olyan amerikai pilótákkal beszélt, akik látták az indiai hatóságok vizsgálati anyagait. Bár az előzetes jelentésben nem azonosították, hogy az 56 éves kapitány vagy a 32 éves első tiszt tette fel a hangfelvételen hallható kérdést, a WSJ szerint Clive Kunder első tiszt volt a kérdező. Ez azt jelenti, hogy Sumeet Sabharwal kapitány volt az, aki a hangfelvételen azt válaszolta, hogy nem állította le az üzemanyag-ellátást.
A WSJ a hangfelvételen szereplők beazonosításán kívül mással nem bizonyította, hogy a kapitány állította volna le az üzemanyag-ellátást. A lap forrásai ugyanakkor azt mondták, hogy a repülőgépet a baleset pillanatában Kunder vezette, akinek mindkét kezére szüksége volt a felszálláshoz. Emiatt nem tudhatta megnyomni az üzemanyag-ellátást kikapcsoló gombot.
Az üzemanyag-ellátást nem lehet véletlenül leállítani, mert a kapcsolókat védőelemekkel látják el. Az üzemanyag-ellátást csak akkor szokták leállítani, ha a gép megérkezik a repülőtéri kapuhoz, vagy valamilyen vészhelyzet történik. Például tűz üt ki a hajtóműben. A jelentés alapján nem történt olyan vészhelyzet, ami miatt le kellett volna állítani az üzemanyag-ellátást.
Az indiai hatóságok még nyomoznak a balesettel kapcsolatban. A végleges jelentéssel valószínűleg csak hónapok múlva készülnek majd el. A légi szakértők azonban már az előzetes jelentés után valószínűsítették, hogy a balesetet az egyik pilóta szándékos öngyilkossága okozhatta.
Az Air India Ahmedábádból Londonba tartó repülőgépe június 12-én zuhant le, nem sokkal azután, hogy felszállt. A repülőgép egy egyetemi menzába csapódott. A tragédiában 242 utas és 19 szárazföldön lévő ember halt meg. Az utasok közül csak a 11A ülésen ülő, 40 éves Vishwash Kumar Ramesh élte túl a tragédiát. (via Reuters)
Forráa: 444.hu