
A kánikula idején az autóbusz fülkéjének a belső tere rendkívül felforrósodhat, ami veszélyes lehet az emberi szervezetre. A hőmérséklet rövid idő alatt drasztikusan emelkedhet, akár a külső hőmérséklet duplájára is, és a hőguta kialakulásának kockázata is megnő.
A sofőrök gyakran 8-12 órát ülnek a felforrósodott fülkében.
38°C feletti hőmérsékleten már megnő a hőguta kialakulásának veszélye, ami komoly egészségkárosodást okozhat, sőt halálos is lehet.
Nyáron egy buszvezető komoly veszélynek vannak kitéve, hiszen neki gyakran egész nap elviselhetetlen melegben kell dolgoznia. Ez csökkent koncentrációhoz, a figyelem tompulásához, és akár balesetveszélyes helyzetekhez is vezethet.
Hatalmas probléma, hogy a járatok besűrítése miatt a sofőröknek alig van idejük kirohanni a mosdóba, nemhogy lehűlni egy kicsit két forduló között. Hosszú távon a visszatartott vizelet károsíthatja a vesét, és végső soron veseelégtelenséghez vezethet. A kevés folyadékfogyasztásnak számos negatív hatása lehet az emberi szervezetre. A dehidratáció tünetei közé tartozik a fejfájás, fáradtság, száraz bőr, emésztési zavarok, és akár éhségérzet is. Hosszú távon a kevés folyadékbevitel vesekő képződéshez, magas vérnyomáshoz, szív-érrendszeri problémákhoz és húgyúti fertőzésekhez is vezethet. Továbbá, a megfelelő hidratáció hiánya befolyásolja a fizikai és szellemi teljesítményt is, lassíthatja az anyagcserét és negatívan hathat a hangulatra is.
Előfordul, hogy verbálisan bántalmazzák a buszsofőröket
Köpködés, anyázás, inzultálás, megfélemlítés és ehhez hasonló módon bántalmazzák a sofőrket.
Az autóbusz-vezetőknek leggyakrabban szóbeli bántalmazást kell elszenvedniük, fizikai atrocitások ritkábban fordulnak elő. Fontos tudni, hogy az autóbusz-vezetők közfeladatot ellátó személyek, ezért az őket ért támadások a Büntető Törvénykönyv szerint bűncselekménynek minősülnek és szigorúan büntetendők.